Blåvand, Søndag d. 8. juni 2014.

Vejr: Dagen startede skyet og stille, rigtig behagligt. men fra kl. 06.30 kom der en front ind og med sig havde den nogle byger af varierende længde, men kl. 09.30 var det overstået og det blev pludselig rigtig varmt og flot vejr. Hele morgen var vinden i SØ (130) 6 m/s, dog tiltagende når bygerne kom ind. Fra sidst på formiddagen drejede vinden mere i W. Sigten lå omkring 10-15km,  mens temperaturen var 16-20 grader.

Selv om vejret umiddelbart var rigtig spændende, virkede der utrolig tomt herude i dag, de lokale fugle var længe om at komme i gang med at synge. Det tog mig 4 timer inden jeg endelig kunne ringmærke en fugl. Mærkningen var en sløv omgang jeg fik bare mærket 11 fugle, men så kom dagens store overraskelse. Mens jeg gik og tænkte nu lukker jeg Fyrhaven, så jeg at der hang en brunlig Mejse i F3………. shit og alt mulig andet strøg igennem hovedet på mig. Her sad satme enten en Fyrremejse eller en Sumpmejse. Egentlig var jeg komplet ligeglad hvad det var for en, for det var ny Hukart uanset hvad for mig. Var total knust da jeg missede en i efteråret 2011. Det var godt nok lidt af en udfordring at få bestemt denne lille fine mejse til art, tror aldrig jeg har haft så svær en fugl i hånden. Men afstanden mellem halefjerne blev tungen på vægtskålen, det var en Fyrremejse, hvilket nok var det mest forventelige.

Fyrremejse, Blåv. 8.6-2014 181kopiSkulle være 3. Fyrremejse på Hukket, men første om foråret………. fanget i Fyrhaven i F3………

Jeg havde ellers fået besøg af de to gamle drenge Anders Z (sorry, kan ikke stave til dit efternavn) og Lars Bonne Rasmussen som jo hvert år tager på en pinsetur langs den SWjyske kyst. De tog ellers lidt rundt i området, men de kunne heller ikke rigtig presse nogen fugle ud af buskene, så omkring middag stak de af til Skallingen.

Blåv rørs og brg flue 22.5-2014 057kopi

Busksrør Blåv. 7. juni 2014 072

Blåv kærs 5. juni 2014 011kopi

The 3 Acroes –  Mr. Reed, Mr. Blyth`s and Mr. Marsh – minder nærmest om titlen på en Quentin Tarantion film. Nu mangler vi bare Mr. Paddy en af de nærmeste dage.

HKn

 

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog