Tirsdag d. 28 juli 2015

Vejr: Vinden kom fra en vestlig retning (278 grader) og blæste med 5 m/s. Skydækket var 8 ud af 8, der var 14,9 grader varmt, sigten var på 20 kilometre, og der kom byger.

Dagen startede vådt ud, derfor blev mine planer om at tage morgenobsen fra den flade bunker spoleret, og jeg var nød til at ty til Sabinebunkeren, hvor jeg kunne stå i tørvejr. Dagens træk var meget influeret af vejret. Det eneste, der trak, var vadefuglene og sortænderne, hvor Islandsk Ryle, Lille Kobber og Almindelig Ryle dominerede vaderne. Heldigvis bliver man ikke træt af disse fugle. På vej hjem fra dagens morgenobs lå en 2k sule på stranden. Den gemte sit hoved nede i sine fjer, så jeg troede i et splitsekund, at jeg havdet fået jackpot.

HKN åbnede nettene klokken 0515, men han var nød til at lukke dem kort tid efter på grund af regn. Han prøvede igen 0815, hvor han fangede 1 Gærdesanger og 2 Tornirisker.

I morgen går vinden i sydvest og tiltager. Der skulle komme lidt regn op ad dagen, men de lover ingen regn mellem 5 og 8 om morgenen, så forhåbentlig kan HKN og jeg få en tør dag på kontoret.

(APR)

IMG_9431

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog