Fredag d. 4. september 2015

Vi stod som forventet op til et massivt regnvejr, der lynhurtigt fik mig sendt i seng igen. Henrik var så opgivende omkring vejret at han besluttede sig for at tage på familiebesøg hjemme på Fyn. Derimod sov jeg længe og da jeg langt om længe stod op kørte jeg ind for at handle, på vejen tjekkede jeg området ved Horns Bjerge i et så voldsomt regnvejr at jeg blev våd selv med regntøj på. Der var dog heldigvis en lille smule fugle, men vejret umuliggjorde en effektiv gennemgang af området.

Grundet vejret har der ikke været noget som helst at berette om her fra stationen, men hen under eftermiddagen klarede det dog op, og solen kom frem. Det skulle udnyttes til lidt birding omkring stationsområdet, det kastede dog også en fin mængde småfugle af sig.

Jeg må håbe på lidt bedre vejr i morgen så kikkerten kan blive lufttørret igen, selvom det bestemt ikke ser ud til at blive muligt…

Over and out.

RWR

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog