Onsdag d. 16. september

Vejr: 8 m/s fra SV(228). 6/8, 15 kilometers sigt og 15.2 grader.
Vi stod op til regnvejr, der dog gerne skulle stoppe omkring kl 07. det gjorde det også næsten. Jeg havde lige sat mig til rette på obsposten da skyerne gav efter, hvilket medførte at jeg sad og gloede ud i ingenting i et ganske pænt stykke tid. Humøret var ikke helt i top her til morgen…
Nå, men da bygen var drevet nord over fortsatte jeg ufortrødent med dagens dont. Der skete som de foregående dage ærligt talt ikke en skid, men alt i alt var der nu fint med fugle til, at få tiden til at gå med. Dagens bedste fugl blev én Almindelig Kjove, ja det blev en vild dag! Men at den var super flot, kan ingen tage fra den. Andre nævnværdige tal: Rødstrubet Lom 93 og Spidsand 109.

Om eftermiddagen var jeg en tur på stranden og trods et fint fremmøde fra mågernes side, blev det mest spændende en “Hvidvinget Måge”

blåvands fugle 110 (1024x683)

Ellers fik jeg set en af sæsonens sidste Mursejlere over stationen.

Henrik fik gang i nettene igen, dog kun i stationshaven grundet vejret.

Ringmærkning: Jernspurv 2. Rødhals 1. Havesanger 1. Grå Fluesnapper 2.
Ialt 6 fugle fordelt på 4 arter.

Men vi ser frem til fredag, for vi er efterhånden ved at være trætte af det evindelige regnvejr og de manglende fugle.

RWR

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog