Tirsdag d. 22. september 2015

Vejr: Bygerne stod i kø for at vaske de to møgbeskidte drengerøve…..Vinden var kraftig fra en S og SØ-lig retning (182) 9-10 m/s. Primært total overskyet 8/8 hele dagen, dog fik vi et lille solstrejf omkring lukketid. Sigten var godt 10 km, mens temperaturerne var lidt moderate i dag 13-14 grader.

Vi stod begge og så lidt små dumme ud, da vi kiggede ud på det mest triste vejr og viste ikke rigtig hvad vi skulle gøre…….Jeg kunne se på den unge unge “Aalborg-latino” at han ikke rigtig var oppe på kastagnetterne og som en del af mandskabplejen sendte jeg ham i seng igen. Mens han så snuppede en “morfar”, fik jeg renset verden for små problemer som en anden Mr. White i Pulp Fiction.

Selv om vejret ikke rigtig indbød til fugleglæder, så kunne det ikke afholde den “dynamiske due” for at forsøge sig. Rene, som Latinoen hedder i virkeligheden var efter skønhedssøvnen, vildt overskudsagtig og sprang op på hans elskede jernhest “dolly” og kørte i rasende fart ind til TDC og fandt hans egen Hvidbrynet Løvsanger.

Jeg forsøgte mig med lidt af hvert bla. kratlusk som kun gav en ubestemt Kærhøg samt lidt ringmærkning.

Rødhals 2. Rødstjert 1. Havesanger 1. Munk 1. Ialt 5 fugle fordelt på 4 arter.

HKn.

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog