Tirsdag d. 17. november 2015

Vejr: Man skulle ha`sovet længe….det kunne ikke bruges til ret meget andet….men ak man kom jo op. Det meste af dagen kom der små satans møgirriterende byger ind. Nå de så ellers ikke lige stod i kø for udelukkende at genere mig, kom solen frem og jeg var atter glad. Vinden kom fra SV (235) 9-11 m/s, steg lidt i styrke når bygerne kom ind. Det føltes ikke så varmt i dag, selv om temperaturen igen kom lige over 10 grader. Sigt 10-15 km..

Det var ikke noget nemt valg i dag…skulle Hukket tjekkes eller skulle ringmærkningen have en chance… jeg satsede på ringmærkningen…..Om det var det rette valg er svært at sige, men 3 fugle var ikke for overbevisende.

Ringmærkning: Sålsort 3 – kun for dig “latino”

Jeg fik lusket lidt rundt samt gået lidt op af klitroden i håb om en Ørkensanger….men heldet var ikke med mig i dag….Men altid hyggeligt med lidt Skovsnepper og en Blå Kærhøg.

Jeg havde fået besøg af “tirsdags-pigerne” som efter et par “lussinger” endelig havde indset de skulle droppe det Vejers pjat og komme til Blåvand istedet for. Vanen tro var der problemer med dem……de er jo ikke altid enige og så er det jo jeg med mine empatiske evner og store forståelse kommer ind i billedet. Da jeg kom tilbage fra en lusketur sad hele banden omkring spisebordet ved Stationen og skulede til hinanden……denne gang var PPO den uartige, vist nok støttet lidt af Rønnest…..de mente de havde set en Lille Kjove……hva´ fanden siger man så til dem….jeg forsøgte mig med, at ville forære PPO min ene bolle med syltetøj, hvis han ville trække den tilbage…men han var stædig……jeg forsøgte endda at komme inde med to brødknive og true ham…..men intet kunne ryste ham…..han ville have sin årsart…….naughty naughty boy PPO.

Aftenen gik foran computeren, skulle lige have afsluttet det kommende nyhedsbrev…..glæd jer…

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog