Søndag d. 22. november 2015

Vejr: Så var det slut med at lufte G-strengen (lad vær med at putte et indre billede på)…..vinteren havde overtaget styringen. Det var ikke meget sne der var faldet, og det der var forsvandt på få timer. Vinden kom hele dagen fra NNØ (16), styrkemæssigt til at at starte med blot 7 m/s senere hele 12-13 m/s. Solen kiggede hyggeligt frem først på dagen, senere kom der flere skyer ind. Selv om temperaturen kun lige nåede under frysepunktet om natten og dagen bød på 0-4 graders varme, føltes det som minus 10 pga. vinden. Sigt 20 km.

Da lyset brød igennem hoppede jeg i min nye kedeldragt og sendte mange varme tanker til mine to sponsorer. Jeg tog på den store vandretur gennem mosen og stranden….som igen i dag bød på lidt kuldetræk af Gæs. De sidste dages mange Solsorte var forsvundet, de havde lugtet lunten og var forsvundet til varmere himmelstrøg. Selv om der ikke var meget at se kunne jeg dog glæde mig over 3 Sortstrubede Bynkefugle som hoppede rundt på isen inde ved de “3 master”…………bliver sgu altid varm om hjertet når jeg ser min ynglingsfugl her i klitterne…..Min “gnu vandring” endte nede ved ishuset og om det var duften af pomfritter eller trangen til melanitta ænder der var årsagen ved jeg ikke…….. men ænderne vandt og jeg blev herlig belønnet med outstanding opvisning af den Amerikanske Fløjlsand som atter var på plads. Jeg nød den en lille times tid og kom til at tænke………”jeg er sgu nok den eneste fuglekigger i hele Europa der lige netop nu kan nyde den art”……… vi er sgu heldige her i Blåvand.

Vel hjemme dukkede Kis op med frisk kage……..så eftermiddagen gik med kaffehygge…..så kan dagen jo ikke være meget bedre.

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog