Søndag d. 29. november 2015

Vejr: Masser af regn frem til lyset brød igennem, hefter tørvejr med enkelte byger frem til sidst på eftermiddagen, hvor der begyndte at komme mere regn. Vinden var ganske frisk i dag V (253) 16 m/s… skydækkede var 5/8. Sigten kun omkring 7-8 km. Temp. lå på 8.9 grader.

Nattens blæst skulle da selvfølgelig afprøves, så jeg lavede en morgenobs…..Jeg gik i “sabinen” da de havde lovet en del regn, men der kom nærmest ikke en byge mens jeg obsede. Så jeg kunne til at starte med storsvede, da jeg havde alt for meget tøj på, selv ikke to wunderbaum under hver arm, havde kunne dræbe den armsved…. Blev man skuffet i dag ?… jo det gjorde man….der var ikke en dyt træk de 3 timer jeg sad i denne hundekolde bunker. Det eneste der rørte på sig var lidt Rider, få Suler og lidt skønne adulte Dværgmåger. Lidt utroligt der ikke kunne presses en eneste alkefugl ud af de timer…… Men nu må vi se i morgen….når “Gorm” har passeret om han har trukket lidt med sig……eller om det virkelig bare er slut for i år……det håber jeg ikke, da jeg har lyst til mere.

En tur til Grønningen gav en enkelt smuk han Sortstrubet Bynkefugl om eftermiddag plus lidt rastende måger inde på engene.

Blåvand melder storm!!!!!

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog