Onsdag d. 2. december 2015

Vejr: Vi så ikke meget til solen i dag, da det var overskyet og diset, hvilket gav en halvskidt sigt over “a haw” 5-8 km. Det grå vejr kunne vi takke varmen for, som allerede lå på 9.8 grader kl. 07.30……Vinden var lidt frisk V (253) 9 m/s, og tog en lille smule af i løbet af dagen.

Næsten rent rutinemæssigt satte jeg mig ud i klitterne…..men efter en halvtime hvor luften kontant var fuld af mågeskrig og den ene flok efter den anden gled forbi langs klitterne…..fik jeg “Larus-syge”, jeg måtte bare ikke forspilde chancen for at få tjekket de mange måger, så morgenobsen blev afbrudt….og jeg tog hul på en “long wark” på vores skønne strand. Det var den fine opskyl der havde lokket de godt 6000+ Sølvmåger ind til kysten, de stod fra Sydhukket og op til Langslade Rende og der var nok lige så mange videre op mod Vejers. Jeg tjekkede så grundigt at mit ene stativben faldt af i kampens hede, men jeg kunne ikke presse en eneste spændende måge ud af det….. men hyggeligt og spændende var det nu alligevel.

Svartbag æder af dødt Marsvin Blåvand d. 2.12-2015. Henrik KnudsenEn ung Svartbag var ved at æde et dødt Marsvin, som sikkert var gået til i stormen Gorm….Jeg fandt desuden en frisk død sæl…..så der var kød nok til en Ismåge…..den snupper jeg i morgen…..

Albatros billet Blåvand d. 2.12-2015-1. Henrik KnudsenMit i alt opskyllet fandt jeg svaret på hvor den Sortbrynede Albatros kommer fra som har hærget den jyske vestkyst nu i to år…..Den er stukket af fra Holland…..

Efter mere end 20 km mågetur på stranden tog jeg hjem til Stationen…hvor jeg mødte Bent. Han kunne berette at DOF-Sydvest havde flyttet deres bestyrelsesmøde til Esbjerg i stedet for at afholde det her……her havde man støvsuget og var nybarberet (DOF´s nye direktør skulle ha`deltaget) til ingen verdensnytte……nå pyt så kunne jeg se Homeland i ro og mag.

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog