Lørdag d. 5. december 2015

Vejr: Der var i dag igen masser af vind og om det forsat var min dejlige veninde fra i går Helga eller hendes ukendte lillesøster der stod for blæsevejret ved jeg ikke….Vinden var kravlet mere ned i SV (233) og lå med en 18-19 m/s. Sigten var rigtig ringe i dag, man kunne ikke se langt over havet, maks en 5 km når det var bedst. Om eftermiddagen kom der rigtig meget regn. Temperaturen var omkring 10 grader dagen igennem.

Jeg havde fået hyggeligt selskab i dag på morgenobsen, Jimmy Skat (ham fra Jimmy/Rene a ka Latino) og Jakob Engelhard var kørt helt fra København på vejrudsigten…….Jakob ville have Lille Stormsvale….ikke tit folk tør tage chancen på en vinterstorm….den slags kan vi lide her i piphytten. Men men….vi fik godt nok en lang næse i dag…..en kombination af dårlig sigt og meget andet vi ikke selv er herre over, gav absolut intet til os…..vi var endda enige om vi havde fortjent bedre….. Jeg må simpelthen nøjes med at nævne en sydtrækkende Sortgrå Ryle…Til gengæld lignede vi alle tre 5 årige knægte der lige var blevet hentet oppe i børnehaven og som havde leget i sandkassen hele dagen da obsen var slut……det føg med sand overalt.

Nu burde jeg vel skrive et eller andet fornuftigt som afslutning på dagen…..men jeg har ikke rigtig noget at byde ind med…..så jeg vil ind og se om side 9 pigen kan redde den tynde dag…… jo for pokker Stoke slog Manchester C 2- 0, det var så de kloge ord for i dag.

Karl-Heinz Rummenigge

 

 

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog