Mandag d. 7. december 2015

Vejr: Så fik vi endelig lidt ro på igen…Vinden havde lagt sig og det blev en smuk dag. Den smule vind vi havde kom noget rundt, men den lagde ud i V (252) 3 m/s.. Inden det blev en smuk dag, startede vi med lidt skyer og noget dis over havet, men stille og roligt brød solen igennem og sigten blev bedre, sigt 6-18 km. Temperatur 7-9 grader.

Jeg havde næsten ikke troet jeg skulle nå at få nettene op igen, men det smukke vejr gav nok årets sidste chance for at få pynte lidt på årstotalen…. Det var skønt igen og gå og “nusse” med lidt fugl, det blev dog kun til 6 stk… Jeg havde ellers håbet jeg kunne have fanget nogen af de mange Gråsiskner og Grønsiskner der røg frem og tilbage…. men de var de rene “himmelhunde”

Ringmærkning: Jernspurv 1. Fuglekonge 1. Bogfinke 1. Grønirisk 1. Dompap 2. I alt 6 fugle fordelt på 5 arter. Efterårstotal 4233 mens årstotalen er på 5883.

Bent tog på vandring og så 3 Sortstrubede Bynkefugle og lidt overraskende 3 Hulduer, som er meget sjælden her i vinterhalvåret….men mon ikke det er ynglefuglene der er blevet hængende, nu da vinteren er lagt på is……det var en vits……høhø.

Om eftermiddagen kiggede Per Olsen lige ud og han tog med på lukkerunden, og efter det smuttede jeg på stranden. Her var ikke så mange måger som jeg havde håbet på, men det var vældig sjovt og se hvordan de åd de i landdrevne Søstjerner……

Sølvmåge og Søstjerne Blåvand 7.12-2015-3. Henrik KnudsenIkke alle kunne spise op med det samme ned i “Sushibaren”

Sidst på eftermiddagen kiggede Tessa og Pelle forbi, så vi fik kaffe og aftensmad sammen…..Pelle ville ikke have varm mad, men spiste hele 2 stykker med leverpostej…….sikke hans hale kunne logrer….

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog