Lørdag d. 12. december 2015

Vejr: I dag virkede det lidt som om vinteren var ved at indtage Hukket. Det føltes pludselig noget mere køligt. Vinden var kommet om i NV (294) 9 m/s, så derfor noget mere kold luft som kom fra Nordatlanten. Der kom også lidt byger, dog var de ikke så kraftige. Solen kiggede også frem engang imellem 4-5/8. Sigt 18 km.

Lad det være sagt med det samme……..på trods af de sidste mange dages fine fugle…..var det ikke med samme begejstring jeg drog afsted i dag ned på Hukket. Vinden var gået om i det kolde hjørne, som heller ikke er det bedste hjørne for Blåvand. Men som så ofte før når man ikke tror der vil ske noget, så bliver man overrasket positivt……så altid “Ja-hatten” på hr. Knudsen. Med fare for for at komme til at gentage mig selv, så var der få fugle igen i dag og endda nok færre end de forrige dage…….men men hvad gør det når den fineste Lunde kom trækkende i bestemmelsesafstand (og det er fandme sjældent, skulle jeg hilse og sige). Lunde har næsten været et fyrord her i efteråret….den er en sjælden gæst ved Blåvand, især som sagt fordi de altid kommer alt for langt ude. Det kom dog alligvel lidt bag på mig, at man skal helt tilbage til december 1969 for at finde et af de sidste december fund. Men ellers blev det blot til lidt spredte Rødstrubede Lommer og nogle få Fløjlsænder.

Ellers kom Bent ud i dag og mens jeg var på Hukket tog han nettene ned oppe i Fyrhaven, altid rart at have til en side hvis der skulle komme sne. Hyggelige gæster kiggede forbi, bla. Jørgen Grønne, Lene Ørskov og lidt senere også Ole Amstrup.

HKn

 

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog