Søndag d. 13 december 2015

Vejr: En kold dag på Hukket….Vinden kom fra NV (317) 7 m/s………der var både sol og lidt regnbyger med en snert af hagl. Super sigt…..20 km og og noget køligere temperaturer end vi har været vant til i denne utrolige lune december 6.4 grader…

Det var ikke en venlig vind der kærtegnede mit gamle skrog i dag….det var bidende koldt at sidde ude i klitten hertil morgen….jeg var dog ikke den eneste der havde vovet mig ud i vinterlandskabet, lige nord for mig havde de unge gutter Bøhmer/Manstrup slået sig ned….vi havde sikret os at være i warkiikontakt hvis der skulle komme en fugl forbi……. men der var tyst….vi var mænd af få ord. Efter 1.5 timer knækkede kampgejsten hos begge hold…….vi var oppe mod noget vi ikke kunne hamle op med…. Mit bedste bud på dagens fugl blev en ensom gammel Dværgmåge som havde sat sin kurs mod syd.

Vi blev alle 3 reddet af Lene Ørskov som kom med frisk franskbrød og ost lige som vi var kommet hjem til stationen…… lige hvad vi havde brug for. Efter lidt kaffehygge drog de andre videre ud i håb om gode fugle og fotos.

Det blev så min sidste obs og dagbog i denne omgang……jeg har ikke mere at skyde med i denne omgang…. Jeg vender dog stærkt tilbage….skal blot hjem og fedes op af boghvedegrød og min gamle mors julevanillekranse, så er jeg tilbage om nogle uger….igen…En stor tak til alle de mange der har gæstet stationen og bidraget på den ene eller anden måde……håber at vi ses i 2016 til fugle,kaffe,brunsviger samt social hygge på Danmarks hyggeligste Fuglestation……Gud jul og Godt nytår.

Goodbye my love.

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog