Søndag d. 31. januar 2016

Vejr: Godt nok ikke meget at grine af….det væltede ind med regnbyger hele dagen plus flere med kraftig hagl…..Mellem bygerne fik solen lov til at kigge frem i ca. 1 til 2 minutter. Masser af frisk vind igen i dag… Vinden var i V (271) 10-18 m/s, senere med et koldt tvist af NV. Ikke særlig varmt i dag, selv om vi lå på den rigtige side af plus 2-5 grader. Sigten lå på en 5-15 km.

Sikke en afslutning på januar…..ikke særlig venlig…Vejret var ikke venlig stemt “for man or beast”, min morgenobs var noget af skuffelse, eftersom jeg kun fik kigget over havet i 5 minutter, mens resten af tiden gik med at sætte med ryggen til de mange byger….Jeg blev heldigvis reddet af gongongen, da John og Bjørn Frikke ringede og spurgte om jeg havde lyst til lidt godt fra bageren. Så vi hyggede lige en times tid på stationen…hvor unge Frikke lige kunne berette om en tur til Holland…hvor en Rubinnattergal skulle “x”….hård kost for gamle Frikke og undertegnede……

Senere på dagen tog jeg på en mindre tur til Grønningen….her var der lidt måger, men ikke rigtig noget spændende imellem… men en enkelt Sortstrubet Bynkefugl han kunne nydes kortvarigt inden den skyndte sig at søge læ for en mega haglbyge.

Hvidv. Måge Blåvand 13.01-2013-1. Henrik KnudsenDet blev ikke til noget foto i dag, så måtte grave lidt dybt i arkiverne… Her en 1.vinter Hvidvinget Måge fra den største optræden af arten nogensinde ved Blåvand fra januar 2012. Den gang blev der set omkring 10-15 forskellige fugle….normalt er den ikke engang årlig ved Blåvand

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog