Tirsdag d. 9. Februar 2016

Vejr: “Hvad f….. har i gang i vejrguder !”….giv os noget tørvejr…..det er det rene “Waterworld”…Frem til kl. 12.30 væltede byger igen ind i dag…herefter fik vi et par timer med smukt vejr…men sidst på eftermiddagen kom der atter skyer ind…Vinden lagde hårdt ud med 13 m/s fra SV (245), men til aften tog den helt af og den kom ned på 4 m/s. Sigten rigtig god i dag, plus 15 km. Temperatur 6-8 grader….

Dagen mindede så meget om i går til at starte med, at jeg var tæt på at trykke “copy paste” især da regnen igen holdte mig inde den halve dag… Men mens jeg sad der og “kvækkede på mit åkandeblad” som en anden gammel grøn og sur frø….dukkede Ole Hans op, og med sig havde en fantastisk herlig gave fra DOF-SV en spritny støvsuger…den mindede lidt Artuditu fra Star Wars i form…..den kunne både det ene og det andet…fandeme en fed en….Faktisk er jeg sikker på, at nu får jeg ikke længere lov til at bruge støvsugeren alene, der vil være kamp om at få lov.. Spøj til side og hofterne fat….en rigtig stor tak til DOF-SV skal der lyde fra Blåvand Fuglestation.

En tur på Hukket, hvor jeg tog en halvtime med et kig over havet gav ikke rigtig noget om eftermiddagen….Så det blev lige til endnu en tur på Grønningen, hvor der atter blev tjekket lidt Måger, selv om der heller ikke var mange dernede i dag.

Fyret i sort hvid Blåvand 09.02-2016-1. Henrik Knudsen

Vores kære gamle Fyrtårn tog sig smukt ud i det sidste lys..

HKn.

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog