Torsdag d. 18. februar 2016

Vejr: Et noget tungt og gråt vejr prægede hele dagen….solens stråler kiggede meget kort frem et par gange… Vinden var i S (169) 4 m/s, men tog mere til i løbet af formiddagen og til aften var den kravlet mere i SV (204) 10 m/s…hvilket måske kunne åbne op for lidt fugle i morgen. Sigten 15 km og temperaturen fra frysepunktet til 3.5 grads varme.

Jeg startede dagen med en tur rundt i området og fik gået stranden igennem og hele mosen….. det var ikke meget bedre end i går….dog kunne de to Sortstrubede Bynkefugle genfindes i mosen som jeg så for nogle dage siden…. Der kommet nogen flere fugle i haven, især Bogfinke var blevet noget mere talrig……men det var vist takket være min fodringer..

Mørk morgen på Hukket 18.02-2016-1. Henrik KnudsenLidt tung morgenstemning set et stykke ude fra mosen i selskab med de 2 Sortstrubede Bynkefugle samt en fantastisk vinterro……..

Jeg havde i dag fået skorstensfejeren på besøg han skulle lige kigge lidt på vores skorsten og giv et bud på hvordan den kunne komme til at virke bedre… Senere dukkede en tysk tv produktion op fra ZDF, de var inde og høre om de måtte låne stationen en halv dag i foråret, da de godt kunne lide bygningen til en kommende krimi…. stationen skulle bruges som en politistation….. desværre ingen gangsterrolle til undertegnede…..gjorde ellers mit bedste for at ligne Charles Bronson……..men der var vist noget med håret….ellers var den lige i skabet !!

Til aften vil de to Københavner Thomas Bundgaard og Hjalte dukke op og snuppe et par dage herude, det skal nok give lidt flere pips med flere øjne…

HKn

 

 

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog