Tirsdag d. 23. februar 2016.

Vejr: Endnu en typisk februar dag…hvor vejret havde gode perioder samt mindre gode perioder… Frem til lidt over middag masser af sol, herefter sol og byger…Det føltes rigtig koldt på Hukket i dag…vinden var lidt frisk fra VNV (283) 11-12 m/s… og gik lige i gennem mit fedtlag. Temperaturen lå på 4-5 grader. Sigten var når den var bedst 15-18 km.

Jeg smuttede en tur på Hukket uden jeg fik ret meget ud af det……Jeg fik talt 2000 Sølvmåger som alle gik på Nordhukket og nød at militæret havde lukket stranden…..pokkers. “Tirsdagsholdet” var en tur forbi i dag…bestående af Per, Svend og Henrik…de tjekkede Sydhukket, men fik heller ikke meget ud af det… Dog kunne vi alle nyde en stor flok Kvækerfinke som rastede en stor del af dagen herude, blandt dem flere Bogfinker og Grønirisker samt en enkelt Stillits. Efter lidt kaffehygge, hvor Svend lige havde en rigtig lækker kage med til undertegnede smuttede de gamle drenge videre ud til Grønningen…Jeg hørte aldrig mere fra dem, så der har nok ikke været mange fugle til dem.

Jeg besluttede mig for at prøve om jeg kunne fange nogen af de mange Kvækerfinker der rastede i haven…. det gik også ganske fint, da jeg fik fanget 9 fugle.

Ringmærkning: Solsort 1. Kvækerfinke 9. I alt 10 fugle fordelt på 2 arter.

Kvækerfinke 3k+ han, ikke samme fugl. Blåvand 23.02-2016. Henrik KnudsenHan Kvækerfinke – den har ikke stået bagerst i køen hvad angår skønhed – sikke nogle dækfjer…mums for øjet…..

Det må vist være alt for i dag….

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog