Tirsdag d. 1. Marts 2016

Vejr: Der blev taget hul på foråret med en gang sne om eftermiddagen.. Det var hundekoldt i dag…ikke så meget pga. temperaturerne som dog lå lavt 1 til 3 plus grader, men mere den iskolde og hårde vind fra SØ ( ? ) og S (159) 7-16 m/s…den steg hele dagen igennem og da den var kraftigst sidst på eftermiddagen kom der også sne. Det meste af dagen overskyet 6-8/8. Sigt 10 km.

Jeg havde sådan set frem til i dag – nu skulle jeg endelig i gang med den daglige ringmærkning…..men allerede da jeg endnu lå i soveposen….kunne jeg godt høre at vejrguderne havde andre planer…. Da jeg lidt skuffet ha` kigget lidt ud på den forblæste morgen gennem vinduet i stuen, tog jeg alligevel mod til mig og gik en tur på Hukket…. Der var ikke megen bevægelse…..7 Krikænder og 1 Almindelig Ryle som alle trak syd var dagens eneste nævneværdige fugle.

Per Olsen kiggede lige kortvarigt forbi….han havde lige været oppe og kigge lidt på et hul i taget af ringmærkningsrummet….og fik med lidt snilde stoppet hullet….tak Per.

En tur på Grønningen var så tyndbenet, at jeg nær havde faldet i søvn bag rattet i bilen….kun takket været det muntrer radioprogram P1 holdte jeg øjnene åbne.

Foråret er lagt på is Blåvand 19.02-2016-1. Henrik KnudsenForåret er lagt på is for en stund – øv øv..

Heldigvis ser det ud som om vinden snart vil aftage….så mon ikke der kommer bedre og mere spændende dage inden længe…….

HKn

 

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog