Lørdag d. 5 til Fredag d.11. marts 2016..

Vejret har hele perioden været relativ stille – men meget kølig, med nattefrost hver dag, hvilket har sat foråret meget på standby- næsten ingen trækfugle i perioden.

Efter en spektakulære befrielsesaktion er jeg atter tilbage efter et mindre psykisk edb-nervesammenbrud…….og hold nu op hvor har jeg savnet jer alle…..Så efter Bent og de andre Jægersoldater fik mig befriet fra den “lokale politistations fængselskælder” bag køleskabene (her er meget uhyggeligt) er jeg atter tilbage med hvad der af hot og not i den Blåvanske under “fugle”verden.

Film og Blåvand marts 2016 025kopiUha jeg var lettet da jeg atter hørte gamle Bent`s stemme….da han meldt at de lokale kidnappere var nedkæmpet….!!

På trods af mit “fangeskab” fik jeg alligevel ringmærket…..

Lørdag d. 5. marts 2016

Ringmærkning: Solsort 2.

Dagens bedste obs: Sortstrubet Bynkefugl  2. Sigrid 1. “Miss Club300”

Club300 holdt generalforsamling og om aftenen lavede Tim middag til os……god aften i sjovt selskab

Søndag d. 6. marts 2016

Ringmærkning: Gærdesmutte 1. Solsort 3. Sangdrossel 1 (årets første fugl på Hukket), Blåmejse 1. I alt 6 fugle fordelt på 4 arter.

Sangdrossel 2k. Årets første Blåvand 12. marts 2016. Henrik KnudsenÅrets første Sangdrossel i Blåvand blev fanget i V5 – velkommen tilbage

Dagens bedste obs: Sortstrubet Lom. Kanadagås 2. Vandrefalk 1 ad han. Sortstrubet Bynkefugl 4.

Mandag d. 7. marts 2016

Ringmærkning: Jernspurv 1. Musvit 1. Bogfinke 4. I alt 6 fugle fordelt på 3 arter.

Dagens bedste obs: Mallemuk 1. Vandrefalk 1 ad han (genganger fra i går). Skovsneppe 1.

Farvel til Jimmy Skat og Lars Christiansen som atter satte næsen mod øst

Tirsdag d. 8. marts 2016

Ringmærkning: Gærdesmutte 1. Rødhals 1. Solsort 2. Bogfinke 1. I alt 5 fugle fordelt på 4 arter.

Dagens bedste obs: Gås sp. 730 n + 25 s. Havørn 1 s.

Onsdag d. 9. marts 2016

Ringmærkning: Bogfinke 1.

Dagens bedste obs: Sortstrubet Bynkefugl 3.

Torsdag d. 10. marts 2016

Ringmærkning: Jernspurv 3. Solsort 4. Fuglekonge 1. Kvækerfinke 1. Grønsisken 1. I alt 10 fugle fordelt på 5 arter.

Dagens bedste obs: Mig selv.

Fredag d. 11. marts 2016

Ringmærkning: Jernspurv 1. Bogfinke 3. I alt 4 fugle fordelt på 2 arter.

Dagens bedste obs: Havørn 1 imm. Hvid Vipstjert 1 alba han (årets første på Hukket).

Blåvand Fuglestation lagde lokaler til en tysk krimi som kommer på ZDF næste år – man møder mange sjove mennesker herude.

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog