Søndag d. 13. marts 2016

Vejr: Kan vel bedst beskrives som total skod og ingen lyspunkter (meget ondt af mig selv)….Hele dagen lå der tyk tåge omkring Hukket og sigten lå mellem 500-733 m. Derudover var det utrolig koldt fra 0-3 grader…. Nu skal man jo også være positiv…..der var jo næsten ingen vind S (173) 3 m/s…

Mens de “alvorlige mænd” sad inde i naturskolen og diskuterede den danske systematik samt diverse forkastelser og godkendelser….løb jeg rundt og forsøgte mig med lidt ringmærkning….jeg havde dog kun åbnet stationshaven….pga. det kolde vejr. Igen en dag hvor foråret ikke var kommet til Blåvand og vist heller ikke resten af landet….der var næsten ingen tiltræk og nettene var meget tomme…..der hang blot en masse fugt i dem.

Ringmærkning: Jernspurv 2. Solsort 4. Bogfinke 1. Grønirisk 1. I alt 8 fugle fordelt på 8 arter.

Blåvand ringm 13.03-2016 145kopiRensdyrlav….. men endnu ingen Rensdyr

Over middag tog SU afsted og jeg sluttede ringmærkningen ud på eftermiddagen…da jeg ikke længere havde mere energi på grund af en begyndende influenza som vist går hen og bliver lidt bidsk…..øv.

HKn

 

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog