Tirsdag d. 15. marts 2016.

Vejr: Sikke et vejr.. endelig noget der mindede om forår her ude i “Gram Køleskabet” temperaturen gik fra 3 grader om morgen til hele 12 grader i løbet af dagen. Vinden kom ellers ikke for noget specielt varmt hjørne NØ (33) 5 m/s, ved middagstid tog den lidt til 7 m/s og gik over i ren N, for så igen at falde sidst på dagen og ende i en østlig retning. Sigten lidt svær at bedømme i dag, kun rigtig god på 5-10 km om morgen, men man kunne alligevel skimte møllerne ude i disen…senere fik vi en god opklaring på op til 18 km.

Bare lige for at sikre mig at I har ondt af mig, samt synes jeg er super sej…..så kom jeg alligevel op i dag….Selv om jeg havde det elendigt og var total kvæstet…… Men forårsvejr og doping i form af mine favorit bolcher “pandodil” som er et vidunderdrug, kunne intet stoppe mig. Jeg havde ikke haft nettene op ret længe før Varde kommune igen angreb hybenbuskene, med spændende maskiner….den ene kunne “kaste” med sten og vi fik et “flot” stenslag i døren og jeg fik kaffen galt i halsen….Efter “granatchokket” på vinduet….mente jeg det var på tide at sætte trumfen ind og høre om vi dog alligevel ikke kunne få et nyt raftehegn af kommunen….men ak pengekassen var lukket i…… nu stemmer jeg aldrig mere på venstre !!!!!

Et af dagens bedste højdepunkter rent fuglemæssigt var, da Stæren endelig sad og gav den “gas” i haven…..skønt atter at høre dens røst….den har været så savnet. De meste sjældne fugle i dag var 3 rastende Knopsvaner ude på havet samt to rigtig fine overflyvende Ravne.

Ringmærkningen var forsat ikke rigtig kommet i gang, det blev kun til 8 fugle….hvilket var en fugl i timen….

Jernspurv 1. Rødhals 1. Solsort 2. Musvit 1. Bogfinke 3. I alt 8 fugle fordelt på 5 arter.

Sidst på dagen kiggede både Per Olsen og Tessa ud…det var hyggeligt….Tessa havde endda lidt slik med til den ynkelige ringmærker….tak for det.

0En noget afvigende lys Sortstrubet Bynkefugl sad hertil aften øst for Ishuset og fik pulsen lidt op…om det er bare er snot på hjernen der fik mig til ikke at tænke klart ved jeg ikke…..men synes den så interessant ud.

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog