Torsdag d. 17. marts 2016

Vejr: Det hele startede så smukt hertil morgen, med svag V (251) 3 m/s og blå himmel 2/8 og super fin sigt 15 km og knap 4 graders varme…. men men kl. 08.30 kunne jeg oppe fra Fyrbakken se en kæmpefronten som faretruende ind mod Hukket og 10. minutter senere lå vi indhyllet i tykke fugtig tåge… Ved 14 tiden kom der en mindre opklaring, som desværre aldrig slog igennem og vi endte atter i tyk tåge.

Jeg startede ellers dagen med at tro der måske kunne være kommet lidt fugle på trods af at vi atter om natten havde haft noget frostvejr…men plusgraderne slog hurtigt igennem og vinden var ganske fin….Blev også stærkt motiveret af årets første Tornirisk sad og sang i haven…..men så ophørte også alt det positive fuglemæssigt….. Fronten kom ind og så var der støvsuget for fugle og andet godtfolk her på Hukket……Ringmærkningen kunne heller ikke noget som helst i dag…den sløje marts forsætter ufortrødent videre…… det begynder at trække lidt tænder ud…

Solsort 1. og Jernspurv 1. I alt 2 fugle fordelt på 2 arter.

Blåv marts til og med 15.03-2016 036

Ringduen holder meget øje med mig i stationshaven – men den er ved at acceptere mig og man kan komme ganske tæt på den.

Om eftermiddagen havde jeg besøg af Sven Bødker og Per Olsen….. Vi havde en super hyggelig eftermiddagen, hvor Sven bød på kage og historier fra de varme lande. Derudover besluttede vi at vi i weekenden går i gang med at lave det rækværk som ikke længere er langs stationen. Så har du modtaget for mange penge tilbage fra Skat og synes du ikke lige ved hvad de skal bruges til…..så støt gerne Stationen med en donation….. må desværre erkende mit modelbillede fra i går ikke har uløst andet end et par gamle trusser med bremsestreger….

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog