Fredag d. 18. marts 2016

Vejr: Først trist men så smukt og solrigt. Dagen startede grå og blæsende fra NV (327) 9-10 m/s, så der var ikke meget at grine af….men alt godt kommer til den der venter og i løbet af formiddagen brød solen igennem og vinden lagde sig stille og roligt til en 4 m/s. Sigten svingede mellem 8-18 km. Temperaturen lå mellem 4-9 grader, men det føltes dog køligt….

Jeg måtte udskyde ringmærkning lidt pga. af vinden var lige lovlig frisk og ubehagelig…vind fra NV er god til at få alle net i vores have til “danse lidt mavedans” Efter et hurtigt kig ud over Hukket, hvor der så meget stille ud, tog jeg tur i mosen….Ligeledes hernede var der blæst for fugle, mest spændende var en Sjagger.

Da vinden lagde sig fik jeg nettene op…..men det lugtede fælt af nederlag og nedbrudt ringmærker….men midt i ynken kom Tessa forbi med rundstykker og Per Olsen dukkede op med de først brædder til vores nye rækværk som vi skal bygge i morgen, så begyndte alt at se meget lysere ud igen og jeg kom igennem ringmærkning med smil på læberne, selv om jeg måtte nøjes med to fugle.

Bogfinke 1. Solsort 1. I alt 2 fordelt på 2 arter.

Solsort med Sib hvidt Blåvand 18.03-2016-1. Henrik KnudsenGæt en fugl – undertegnede dagdrømte om Zoothera sibirica en fræk dag i oktober…så ville alle mine bønner være hørt…… og mit liv ville være fuldendt.

Til aften fik jeg overnattende gæster, hele 4 styk som vil bruge weekenden herude.

HKn

 

 

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog