Mandag d. 21. marts 2016

Vejr: En blæsende dag, hvor vinden desværre forsat kom fra NV (320) 9-10 m/s…..heller ingen kære mor i dag..!!. Ellers var det ganske diset over havet, sigten lå om morgen på 3-5 km… Vi fik lidt sol, men over middag fik vi også et par timer med regn. Temperatur 6-8 grader.

Det lå hurtig klar at ringmærkning blev der ikke noget af i dag…. så jeg fandt skopet frem og tog et par timer på Sydhukket…. Det væltede ikke med fugle, men det var nu ganske hyggeligt alligevel….især kl. 07.30, da årets første Splitterne meldte sin ankomst og den blev straks fuldt op af yderligere to fugle… En lidt spøjs obs var 3 Mallemukker som lå og rastede/fou ude i en flok på godt 20 Hættemåger under hele morgenobsen, det tror jeg aldrig jeg tidligere har oplevet med Mallemukker før på Hukket.

Helgoland 23-24. april 2015 069kopiMellem Sulerne i dag, fik man dagdrømt lidt om den Sortbrynede Albatros, som måske igen vil kigge en tur forbi Hukket som den gjorde sidste år… Fotoet her stammer fra Helgoland sidste år i april

Ikke mange småfugle i haverne eller i luften i dag….mest spændende var en herlig syngende Sortstrubet Bynkefugl ved Ishuset….men så er jeg jo som sædvanlig solgt når min ynglingsfugl giver et lille nummer.

Var en tur om eftermiddagen en tur på Grønningen, men her var der overhovedet ikke gang i noget som helst…..så alt i alt en stille dag i den yderste klitrække.

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog