Lørdag d. 2. april 2016

Vejr: Der bygges op, men ikke helt som man havde håbet på…Temperaturen stod allerede på over 7 grader om morgen….så min fede krop svedte tran da nettene skulle op…..men der var lige som lagt op til mere varme, som dog aldrig kom…men vi må se i morgen. Vinden var meget i S-SSØ (175) 7 m/s…så det luftede lidt. Primært overskyet om morgen, dog kunne solen presse sig svagt igennem over middag. Sigt 15 km.

Som omtalt under vejret….var det en lun morgen der mødte mig da jeg stak “globussen” ud af døren…..men betød det nu også der var fugle i luften…. Småfuglemæssigt lignede det meget dagen i går…..der var ikke meget andet en Gråsiskner og Tornirisker i luften…..så jeg havde ikke så travlt..

Ringmærkning: Jernspurv 2. Solsort 2. Gransanger 2. Fuglekonge 2. Bogfinke 1. Grønirisk 1. Lille Gråsisken 2. I alt 12 fugle fordelt på 7 arter.

Lille Gråsisken han 3k+ vinge 72 mm. Blåvand 01.04-2016-1. Henrik KnudsenLille Gråsisken 3k+ han – gør sig godt i de smukke røde farver.

Jeg havde i dag fået selskab af Michael Johansen samt Böhmer og Manstrup……de unge herre havde en herlig morgenobs, som bla. bød på 3 nordtrækkende mørke Almindelig Kjove samt 2 Knareænder…..

Det var vist hvad det kunne blive til i dag…..men jeg er stærkt tilbage i morgen morgen….med nye eventyr……

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog