Onsdag d. 20. april 2016

Vejr: Jeg ændre snart årstallet til 2015, det minder mere og mere om sidste år…..klimaforandring eller sure guder…jeg ved det ikke… Vinden høvlede løs fra NV 10-14 m/s……dog aftagende den sidst på eftermiddagen. Først startede dag temmelig skyet 6/8, men senere opklaring med sol….Sigt rigtig god 15 km og temperaturen lå på 7 til 9 grader…

Der er ingen barmhjertighed til disse dag…..kysten bliver flænset af vinden….og der sker ikke det store herude… Min morgenobs må gå over i historien som verdens kedeligste i Blåvand, sjældent har jeg set så lidt på 3 timer…når jeg kigger i notesbogen får jeg helt mistanke om jeg må været faldt i søvn….det hvide papir skinner i øjnene….. jeg spejdede, jeg kæmpede, jeg bandede, jeg pudsede kikkerten og det hjalp ikke en dyt…. Da tælling var udført var det H/F-terne der løb med sejren…her var der 467 nordtrækkende fugle…de kom primært i starten af Obsen…Ellers blev det blot til lidt Lomvier og Troldænder som det eneste ophidsende i dag.

Gråspurv Blåvand 20.04-2016-1. Henrik KnudsenGråspurv hun ? med påfaldende stort næb….måske effekt skabt pga. af det meget mørke næb, men til sammenligning med de andre hunner så det klart større ud…..hhmmmmmmmm.

Sidst på eftermiddagen dukkede vognmanden op med den anden store gave som DOF-Sydvest har givet til Fuglestationen på få dage…. Der kom lige 8 nye senge med topmadrasser osv. Nu kan vi fremover tilbyde vores gæster nogle supergode madrasser, så pas godt på dem de skal holde i mange år.. Den første gave var en rigtig lækker buskrydder, så på stationens vegne vil jeg gerne takke mange gange…

HKn

 

 

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog