Onsdag d. 27. april 2016

Vejr: Selv om vejret egentlig var koldt og med mange byger….var det faktisk ikke så slemt som DMI havde lovet…hov hov hvad er nu det er jeg begyndte at blive positiv igen og det endda uden fontex… Den vedvarende regn de havde truet med på disse kanter kom aldrig, til gengæld mange små korte byger uden de store mængder vand.. det forhindrede dog ikke solen i at være fremme en stor del af dagen 4-8/8. Om morgen var der ikke så meget vind NØ ( 16) 5 m/s, det var først sidst på formiddagen den tog til i styrke og nåede op på 13 m/s…om eftermiddagen lidt aftagende til 8-9 m/s. Råkoldt hele dagen… 2-7 grader er ikke imponerende her sidst i april…Sigt 15-20 km.

Inden jeg kom ud af soveposen kunne regnen høres på ruden…satans også… jeg tænkte straks i dag bliver jeg sgu i sengen….men på den anden side…det er jo kun for svæklingen, så jeg stod op…. og heldigvis for det, da regnen som omtalt under vejret aldrig blev det store problem i dag….50+ byger er jo ikke noget at skrive hjem om…. så jeg fik nettene op, da vinden tillod fuld styrke…

Men der var godt nok fugletomt herude igen….de 5 timer gav blot 8 fugle, men underlig nok hyggede jeg mig alligevel med det og nød nogle fine Munke.

Munk 2k han Blåvand 27.04-2016-1. Henrik KnudsenLidt Munke sang samt fugle i hånden fik morgen til at glide stille og roligt…her en 2k han.

Ringmærkning: Rødhals 1. Sangdrossel 1. Munk 3. Løvsanger 1. Grønirisk 1. I alt 8 fugle fordelt på 5 arter.

Efter endt mærkning gik turen til Skallingen hvor jeg tog hul på den årlige ynglefugletælling…jeg frygtede det værste, men blev positiv overrasket over det pæne antal af Rødben der var i mit prøvefelt.. Derudover sås en Fjeldvåge samt en brun Blå Kærhøg dernede. Efter alt papirarbejde var veloverstået gik turen til Oksbøl, hvor søde Tessa bød på aftensmad og inden da nåede jeg lige at se den fine Amerikansk Krikand ude i Kjelst som Erik Overlund fandt i går.

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog