Mandag d. 16. maj 2016

Vejr: Same old shit…..masser af frisk og kølig vind, som igen i dag kom fra NV (311) 11 m/s……Det var noget mere overskyet gennem hele dagen i dag 6/8, så det var ikke meget solen kiggede frem på denne mandag. Sigten rigtig god 15 km… Mens temperaturerne var mindre sjove 8,1-10 grader…

Det er vist ved at være en dårlig vane, at man skal stå op til blæsevejr og blot konstaterer at man for 3. dag i træk ikke kan få nettene op…. Så i stedet for at kaste mig ud i en havobs, gik jeg i gang med at bruge den nye buskrydder i stationshaven…. Det er en drøm af en maskine….sådan en burde alle have…..den kan tæske hybenroser og flåetgræs…så englene synger….. så jeg sendte mange gode tanker til DOF-SV for denne fine gave til stationen. Midt under slåningen dukkede Jørgen Grønne op……. nu skulle jeg oplæres i regnskab, så vi snuppede et par timer ved pcéren og fik kastet rundt med tal…. mine gamle matematik- og regnskabslærer ville ha fældet et tåre….den mest håbløse elev til begge dele skulle nu til at arbejde med regnskab…..den havde de ikke set komme…for pokker de ville ha` været stolte…. Da vi var færdige…gik jeg atter i gang med mit nye ynglingslegetøj og svang buskrydderen rundt oppe i Fyrhaven.

Det fuglemæssige havde jeg folk til i dag….Anders Zuschlag og Lars Bonne, havde taget plads oppe i klitten… De havde godt med trækkende H/F-terner og omkring 40 Rødstrubede Lommer. Men det blev også til to rigtig fine nye årsarter til Blåvand, da der endelig indfandt sig en Gråmåge herude…det drejede sig om en vesttrækkende 2k Gråmåge samt en nordtrækkende Tejst…..sidstnævnte er en rigtig fåtallig art på Hukket….så dejligt med folk i klitten….

En tur i mosen gav ikke mange fugle….de trykkede nok hårdt i den hårde vind. Dog forsatte ulovlighederne hvor de slap i går…..nu holdte der en tysk bil dernede…. De var selvfølgelig meget uskyldige og komme med gode historier fra “de varme lande”……..

Ulovlig bil i mosen Blåvand 16.05-2016-2.Som taget ud af en bilreklame holdte denne fine bil i mosen med bunkeren i baggrunden….helt ulovligt……mon ikke der snart skal strammes op på det cirkus……

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog