Tirsdag d. 17. maj 2016

Vejr: Gæt en gang…vind fra NV (331) 11 m/s…så intet nyt på den front.. Det var en rigtig råkold dag, hvor temperaturen lå mellem 7,7 om morgen og da det var varmest 11 grader… Det var en noget overskyet dag 6/8, dog var der lidt mere hul om eftermiddagen for en kort bemærkning, det var også her solen tittede lidt frem. Ellers var der en nogle små regnbyger med lidt finregn først på dagen, men det var ikke rigtig noget særligt. Sigt 15 km.

Da jeg ikke kunne bruge morgens vejr til noget ringmærkning, blev første halvdel af dagen brugt på andre opgaver… Men omkring middag var jeg tilbage på min pind og efter lidt frokost…fik jeg gået mosen og stranden igennem…. Den kolde vind havde ikke bragt noget med sig….så det var primært lidt motion jeg fik ud af det….samt set lidt af de lokale ynglefugle. Stranden var komplet tom for fugle, udover lidt Sandløbere, der vanen tro spurtede frem og tilbage.

Sandløber Blåvand 17.05-2016-1. Henrik KnudsenEn af dagens sprintere var denne sommerdragts Sandløber…

skilt

Synes det var meget passende med et skilt oven på de sidste dages “hjertestop” hos undertegnede….

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog