Tirsdag d. 24. maj 2016

Vejr: Så snuppede vi lige en gråvejrsdag mere, men udover det lidt tunge lys en ganske behagelig dag. Vinden var lige lidt frisk om morgen NV (308) 6 m/s, men aftog pludselig… Som sagt overskyet 8/8 og ingen sol hele dagen, om eftermiddagen kom der lidt regn. Sigten præget af dis, men den nåede da op på godt 10 km. Temperaturen var mellem 9.6-13 grader.

Lige til at starte med var jeg lidt træt af at vinden var en tand for frisk, men få minutter tog af og herefter var det en ganske behagelig omgang. Men der var ikke meget gang i den….dog var der ankommet en Rødrygget Tornskade, som sad på P-pladsen og skældte lidt ud, da jeg kom i rask firspring for at få nettene op… Senere på morgen havde jeg stationens to gæster med på et par runder, de ville gerne lige se et par fugle i hånden…. På en af formiddagens sidste runder havde jeg en fin overtrækkende Gulirisk som i første omgang forsvandt mod nord…En time senere fandt jeg lige øst for stationen en rastende Gulirisk han, så mon ikke det er samme fugl som har opgivet at trække og så har vendt næsen tilbage….

Ringmærkning: Solsort 1. Gulbug 1. Gærdesanger 1. Tornsanger 1. Gransanger 4. Løvsanger 1. Grå Fluesnapper 1. Bogfinke 1. Tornirisk 2. Lille Gråsisken 1. Gulspurv 1. I alt 15 fugle fordelt på 11 arter…

Gulspurv han Blåvand 17.05-2016-1. Henrik KnudsenEn Gulspurv lyser altid spændende op og giver håb om spændende ting og sager……

Ellers fik jeg tosset lidt rundt og havde håbet snart at finde en Karmindompap….jeg synes det virker som om de er noget forsinket i år, i hvert fald her på vestkysten…

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog