Onsdag d. 8. juni 2016

Vejr:  Et lille blæsevejr stak næsen forbi…..Vinden lagde ud med at komme fra NV (314) og her forblev den hele dagen og den lå på 9-13 m/s med nogle kraftige vindstød fra tid til anden….. Dagen lagde ud med at være noget overskyet, men fra omkring middag brød solen igennem 4-7/8. Selv om temperaturerne er faldet er det forsat ganske behageligt 12-16 grader. Sigten fin 15-20 km.

Efter en lang periode med daglig ringmærkning var det ikke muligt at gennemføre det i dag pga. vinden…. Jeg fik i stedet en masse papirarbejde fra hånden….man sover jo ikke længe bare fordi de daglige rutiner ikke kan gennemføres…..vel !!!! dovne hunde!!!! Fuglemæssigt var undertegnede sgu nok alligevel dovnen…..kikkerten fik nemlig lov til at samle støv på hylden…. da jeg valgte at bruge dagen på at få fikset Fyrhaven så den var sommerklar og klar til efterårssæsonen….så bevæbnet med alt inde for haveredskaber…. lignede jeg en Ninjakriger der kunne dræbe alt inden for en radius af 10 meter…. Udover det var godt for nettene var det nok også godt for mig selv, at få stierne tyndet godt ud…..da der begynder at være godt med Danmarks ubetingede farligste dyr…Flåten deroppe….

Fuglemæssigt vil jeg nøjes med at berette om herligt syngende Karmindompaper…..en rigtig sommerlyd her i den yderste klitrække som jeg holder rigtig meget af….

Landsvale, Blåvand 06.06-2016-A. Henrik KnudsenDanmarks vestligste ynglepar af Landsvale, demonstrerede gode flyveevner i den friske vind….her er det hannen der er på vej ind til reden…. “Er du overrasket over man kan kønsbestemme den ?”   det er fordi har sådan en lang …… hale…..

HKn

 

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog