Fredag d. 10. juni 2016

En skidt start men en smuk slutning – Hollywood vejr, det hele ender godt.. En rigtig lortemorgen med vind fra NV (315) 12 m/s….det føltes råkoldt og der var mange skyer inde 6-7/8….Men heldigvis over middag kunne man begynde at mærke varmen atter få overtaget og det klarede noget op 3-4/8 og der kom masser af sol. Desuden begyndte NV vinden også at aftage. Sigten lå dagen igennem på 15-20 km. Temperaturerne var fra 11,9 til 15 grader.

Hvad s…. er det for en rytme vi er kommet ind i….første dårligt vejr, så godt vejr og så dårligt vejr igen…… det kan du godt glemme Mr. Jarnvig !. Nå men da haven lå fladt hen ad jorden (hedder det ad eller af…jeg er blank) var ringmærkningen igen aflyst…og det var jeg nu ikke helt tilfreds med, så jeg smed et skop på nakken og gik på Sydhukket…. Efter en halvtime som bød på en Sule 3k samt sandfygning der var til en OL guldmedalje pakkede jeg sammen…..

Så jeg kastede mig over computeren og begyndte at hive data ud af forårets tal…..der skulle nemlig snart skrives Nyhedsbrev til alle dem der har meldt sig ind i Blåvand Fuglestations Venner for at støtte Fuglestationen (Regi. nr. 7700 Kontonr. 1465442)…. Det gik hen og blev en sjov og spændende morgen og formiddag, hvor man kunne se store forskel på forekomstmønstreret hos Gulbug og Gærdesanger, hvor det så ud til at begge arter havde haft en positiv fremgang…. men det kan man læse meget mere om når Nyhedsbrevet kommer…….så hvis du er ved at revne af nysgerrighed….så skynd dig at blive meldt ind i Vennerne….det kan kun gå for langsomt……

Sidst på formiddagen ringede Sven Bødker om der var kaffe på kanden, så vi havde et par hyggelige timer med gode fugle historier….. Efter Sven drog hjem til Hjerting gik jeg atter i gang med kladden til Nyhedsbrevet…

Foto blåv karm 10.06-2016 073En af havens mange “badesild” nød eftermiddagen i vores lille dam……

Aftenen blev brugt på en lille aftentur rundt om stationen hvor jeg fik set 3 Karmindompaper som det mest spændende

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog