Mandag d. 1. august 2016

Vejr: Et blandet vejr, som overvejende var smukt……dog kom der lidt byger ind ude vest fra især tideligt om morgen. Vinden som kom fra V (lig) (285) var lidt kraftig og lå mellem 8-11 m/s og var kraftigst når bygerne kom. Skydækket vekslede 4-5/8, masser af sol og det føltes ganske lunt 15-18 grader til trods for vinden. Sigt 15 km.

Det var en af de dage hvor jeg ikke helt viste om jeg turde sætte nettene op pga. vejret m.m…..så det endte med jeg drog en tur på stranden…Det blev desværre ikke til den store obs oppe i klitten, da jeg siden i går ikke havde følte mig helt på toppen…. så for at få lidt i bogen inden jeg stak næsen hjem og plejede mit korpus fik jeg tjekket måger og terner. Vel de samme 2 3k Kaspiske Måger som er set de seneste dag gik nede på stranden, faktisk gik de en overgang kortvarigt sammen. En ny fugl var dukket op, da en smuk 1k fiskede ivrigt sammen med mange måger inde i lagunen…. en af de smukkeste og mest karakteristiske ungefugl blandt måger, i øvrigt den første ungfugl dette efterår. Mellem alle mågerne lå der en adult Sule som fik sig en slapper, inden den atter strøg til havs…..

Rastende Strandskader Blåvand 01.08-2016. Henrik KnudsenEn mindre flok Strandskader havde slået sig ned for at få en lille pause inden rejsen gik videre….

Vi ses i morgen – så vi kampklar igen…

HKn

af Blåvand Fuglestation Skrevet i Dagbog